Terapia ręki – Bydgoszcz

Sprawność rąk definiuje samodzielność i poziom funkcjonowania człowieka. Praca naszych rąk jest bardzo istotna i wymaga precyzji. Bardzo często z przyczyn zdrowotnych, np. w przypadku uszkodzeń mózgu, czy po przebytych urazach komunikacyjnych umiejętności naszych rąk zostają zahamowane.

Jeżeli zauważasz u siebie:

• problemy z koordynacją pracy obu rąk,
  • problemy z codziennymi czynnościami, np. zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł, układanie drobnych przedmiotów,
  • zaburzenia mechanizmu równowagi, np. staniem na jednej nodze, trudności z jazdą na rowerze,
  • trudności z trzymaniem przedmiotów w dłoni, np. ściskanie za mocno długopisu,
  • trudności z dostosowywaniem siły i szybkości ruchów do wykonywanej czynności (są zbyt słabe/mocne lub zbyt wolne/szybkie), lub inne objawy, które Cię martwią – zapraszamy do nas.

W takich przypadkach wskazana jest terapia ręki, która polega na indywidualnej mobilizacji struktur dłoni umożliwiającej powrót do kontroli ruchów kończyny górnej. Szybkie rozpoznanie objawów i dobranie właściwej fizjoterapii jest skuteczną drogą do sukcesu.

Terapia ręki skierowana jest zarówno do osób dorosłych jak i do dzieci, a cele ustalane są indywidualnie z każdym pacjentem, w zależności od predyspozycji i poziomy dysfunkcji. Do podstawowych celów terapii wymienić należy poprawę sprawności manualnej, poprawę umiejętności chwytu, poprawę koordynacji oko-ręka, usprawnienie precyzyjnych ruchów rąk, zwiększenie czucia powierzchownego i głębokiego. Ćwiczenia dobierane są przez fizjoterapeutę indywidualnie do potrzeb pacjenta, a terapia ręki zawsze poprzedzona jest diagnozą i rozpoznaniem stopnia dysfunkcji u pacjenta. Długość trwania fizjoterapii u każdego pacjenta jest inny i zależy od wielu czynników. Sensor Bydgoszcz zaprasza!